Husk årsmøtet lørdag 1. august 2020
- Detaljer
Årsmøtet i Tann-Annorseter Hyttevel avholdes som tidligere annonsert lørdag 1. august kl. 17.00 på Romsås Sygard seter.
På grunn av koronarestriksjonene avholdes årsmøtet utendørs på gårdsplassen og uten digitale eller andre tekniske hjelpemidler. Alle bes medbringe campingstol, og eventuelt regnbeskyttelse dersom været tilsier det. (Vi håper jo på strålende sol!).
Forslag til årsmøtet må være styret i hende senest 3 uker før årsmøtet, dvs. innen 12. juli. Vi avholder siste styremøte før årsmøtet 27. juni og av praktiske grunner er det ønskelig at vi får aktuelle henvendelser angående årsmøtet allerede før dette styremøtet, dersom det er mulig. Benytt e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den. med gjenpart til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Årsregnskap, balanse og forslag til budsjett, forslag til vedtektsendring og styrevalg legges ut på hjemmesiden etter styremøtet den 27.05.20.
Velkommen!
Tann-Annorseter Hyttevel
Harald Krokstrand
Ny reklametavle ved bommen
- Detaljer
Som sikkert de fleste har sett, har løypekomiteen etablert reklametavle ved bommen for sponsoravtaler. Man har begynt i det små, men har allerede fått noen sponsorer som vil reklamere hos oss. Tavla kan utvides dersom det blir stor interesse for dette, noe vi selvsagt håper på.
Inntektene går uavkortet til styrking og konsolidering av løypekomiteens økonomi. Målsettinga er å kunne levere enda bedre tjenester mht. vedlikehold, rydding og preparering av skiløyper – og på sikt forhåpentligvis også å kunne opparbeide et utvidet løypenett.
Det er mulig å kjøpe plass for to ulike skiltstørrelser:
0,5 x 1 meter koster kr. 5000 pr. år.
1 x 1 meter koster kr. 10 000 pr år.
Det tegnes avtale for 5 år av gangen.
Sponsor ordner med skiltet hos Mamut Reklame AS og løypekomiteen sørger for montering.
Interesserte kan henvende seg til:
Morten Haug på mob. 996 34 163 eller ved e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Vi oppfordrer alle medlemmer til å være aktive og vurdere om dere selv har mulighet gjennom eget firma eller arbeidsgiver til å bidra her eller eventuelt å tipse venner og bekjente som kan være interessert.
Rapport fra styret
- Detaljer
Eller bestill brøyting hos Morten Trøskaker. Det fungerer svært godt. Foto: Marit Grøttheim
Som vi tidligere har orientert om, har ikke styret kapasitet til å holde i gang et nyhetsbrev, men vi vil benytte hjemmesiden til å orientere om det styret arbeider med.
AVLYST: på grunn av coronasituasjonen er årets påskerenn avlyst
Påskerennet
Det tradisjonelle Påskerennet går av stabelen på Hilstad-jordet påskeaften den 11.04.20 kl. 13.00. Påmelding skjer fra kl. 12.00 samme dag. Alle startende får medalje og premier.
Styret trenger hjelp med å skaffe passende premier til så mange som inntil 80-100 deltagere, så vi oppfordrer alle som har noe å bidra med om å ta kontakt med styret
pr. e-post Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.eller pr. telefon 993 96 990.
Økonomi
Det er ved årsskiftet sendt ut 106 innbetalingsblanketter for årsavgift. Pr. i dag er det fremdeles 11 medlemmer som ikke har betalt og det brukes mye tid, krefter og porto til påminnelser. Vi oppfordrer igjen alle medlemmer om å være påpasselige med å betale årsavgiften i tide.
Årsmøtet budsjetterte sist med 110 betalende medlemmer for å gå i balanse. Vi har ikke greid å opprettholde dette medlemsantallet, og når vi i tillegg ikke får inn kontingenten fra dem som ønsker å være medlemmer, så sliter vi økonomisk.
Medlemskontingenten er velforeningens finansielle basis og er bl. annet hele grunnlaget for at vi sammen med utmarkslaget kan tilby hytteeierne, bygdefolk og brukerne av setrene skiløyper på dagens nivå og bedre.
Alle medlemmer må være behjelpelige med å ta kontakt med nye hytteeiere ved eierskifter og å verve flest mulig av de mange hytteeierne som ikke er medlemmer.
Prosjekter / prosjektstøtte / miljøtiltak på setra og i turområdet
Styret har søkt om tilskudd fra Nasjonale Turiststier for rydding og merking av gjengrodde råk og stier, herunder om midler til innkjøp av maskinelle hjelpemidler som 4-hjuling eller scooter. Svar ikke mottatt.
Det ble i år ikke sendt inn nye søknader til Gjensidige- eller Sparebankstiftelsen om tilskudd til etablering av rasteplasser med gapahuker og trygge bålplasser mv. Dette må følges opp videre.
Rasteplasser langs skiløypene nær setrene
Styret har søkt grunneier Jostein Tromsnes om tillatelse til å opprette rasteplasser langs løypene til Høgåsen med en liten gapahuk og bålpanne. Det er behov for turmål nærmere setrene med tanke på de minste turgåerne som ikke når så langt som opp til gapahuken under Høgåsen. Det er tanken at etablering av en plass ved Svarttjønnet er første prioritet.
Tillatelse er gitt av grunneier Jostein Tromsnes og det arbeides med å få på plass en skriftlig avtale.
Dugnad
Vi trenger noen som kan være med på en liten dugnad til sommeren for å starte på dette arbeidet.
Interesserte bes henvende seg pr. e-post til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.eller pr. telefon 993 96 990.
Det samme gjelder dersom noen har overskuddsmaterialer av noe slag liggende.
Klopper
Det arbeides for etablering av klopper over de største bekkene innover fjellet. Styret har meldt inn dette til Fjellstyret, men disse trenger mer nøyaktig stedsangivelse for å kunne vurdere saken.
Hjemme-siden
Det er blåst liv i hjemmesiden som var på vei inn i en dvaletilstand. Det er nå lagt ut flere oppslag etter at nytt styre overtok, og vi har gjort søk på antall besøk som viser god respons.
Alle oppfordres til å bistå med forslag til temaer og stoff
Internett på setra
Styret har undersøkt mulighetene for å få bredbånd ut til alle som har strømabonnement, da fiber er lagt fram til hytteveggen her. Det er ikke mulig å få bredbånd før det er etablert forbindelse ut av området.
Brøyting
I følge de tilbakemeldingene vi har fått, fungerer brøyteavtalen med Morten Trøstaker meget bra. Det er stadig viktig at de som skal opp på hytta melder fra til Morten på forhånd dersom det er meldt om snøfall. Kontaktinfo til Morten fremgår av tidligere oppslag på hjemmesiden.
Vann- og avløpsanlegg
Nikolai Olsen arbeider stadig med gjennomføring av avløpsplanen for Annorlia som jo er godkjent i kommunen. Styret har mottatt en omfattende redegjørelse for arbeidet som gjøres og har lagt ut egen informasjon om dette.
Interesserte kan kontakte Nikolai Olsen på mob.. 934 10 777
Samordning av gravetjenester
Det er foreslått at styret opplyser om hvem som har graving på setra for å kunne samordne dette bedre, redusere transport mv. Styret er avhengig av å bli kontaktet av dem som graver slik at de kan tilkjennegi tilstedeværelse. Vi kan legge ut informasjon på Facebook dersom vi får slike henvendelser.
Gjerder
Ringebu kommunes regler for gjerder i hytteområdene er lagt ut i sin helhet tidligere på hyttevellets hjemmeside. Les her: Om gjerder i hytteområdet
Veg-lag
Kort-versjonen av Veg-lova er lagt ut i sin helhet tidligere på hyttevellets hjemmeside. Les her.
Ifølge Veg-lova er alle som har en felles vei/tilkjørsel i prinsippet et veg-lag. Man trenger altså ikke opprette et veglag; Man er automatisk medlem av et når man har en felles tilkjørselsvei.
Hytteeierne i Annorlia har etablert et formelt veilag; det forlyder at også hytteierne i Bekkedalsvegen har organisert dette. Veglaget formaliseres ved at det opprettes en felles driftskonto med fullmaktsperson.
Medlemmene oppfordres til å følge opp og melde inn til styret når veglag etableres.
Årsmøte
Årsmøtet avholdes lørdag 1. august kl. 17.00 på Sygard Romsåsseter.
Forslag til årsmøtet må være styret i hende senest 2 uker før møtet.
Forslag til årsmøtet sendes pr. epost til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Event. pr. post til Styret Tann-Annorseter v/Harald Krokstrand. Revefaret 11B, 0491 Oslo
Oppdatert status for arbeidet med Annorseter Avløpslag
- Detaljer
Styret har mottatt følgende informasjon om arbeidet med Annorseter Avløpslag:
Det arbeides parallelt med mulig lånefinansiering, tillatelser fra kommunen, tilbudsinnhenting fra entreprenører og budsjettering.
Det er i dag 20 interessenter og det er utarbeidet foreløpige budsjetter som fordeler kostnadene på 2 ulike tiltak: Dette er: 1 Renseanlegget og 2 ledningsanlegget fra den enkelte hytte og ned til selve renseanlegget i bunnen av hytteområdet. Det er foreslått at kostandene til selve renseanlegget fordeles likt på alle og at kostnader til avløpsledningene betales i henhold til reell lengde.
Det arbeides med å formalisere et sameie eller avløpslag som skal eie og drifte anlegget. Hvordan dette skal organiseres er ennå ikke endelig avgjort. Det skal tas nye jordprøver av jordbeskaffenheten til våren for å finne endelig plassering av anlegget og man innser at dette må plasseres lenger unna de nederste hyttene enn det som konsulentrapporten foreslo opprinnelig. Det forhandles med grunneier om endelig plassering.
De som ønsker å vite mer om saken eller eventuelt ønsker å tegne seg som interessent, bes kontakte Nikolai Olsen på mobilnr. 934 10 777 eller ved epost Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Foreløpig er det ingen andre kjente planer for avløpsanlegg i hytteområdene. Det minnes igjen om at alle som nå har opprettet egne eller felles borebrønner og på en eller annen måte bringer vannet inn i hytta, har et stort ansvar for at all type utslipp gjøres på en forskriftsmessig måte med hensyn til nødvendig rensing slik at ikke vårt felles grunnvann forurenses. Les mer her
Vi ber om at styret orienteres om mulige planer om andre renseanlegg på området.
AVLYST! Skitur til Storfallet og Iskjørkja 15. mars
- Detaljer
På grunn av Korona-pandemien er dessverre turen avlyst.
Lars Haugen i Brekkom minner alle på setra om at DNT Gudbrandsdalen arrangerer en ny tur langs Tromsa til Storfallet og Iskjørkja den15. mars i år.
Oppmøte er kl. 10.00 ved Dalarampa som ligger ca. 600 meter innafor Brekkomsvegen 1203. Det blir matpause ved Fløtarbua underveis, så ta med mat, varm drikke og sitte-underlag.
Det vil være en stor fordel om en har ski med stålkanter. Og ta med brodder, da det kan være isete somme plasser.
Det tas forbehold om at vær og føre er bestemmende for om man kan gå helt fram til Iskjørkja.
Påmelding er ønskelig til:
Lars Haugen, Mob. 971 48 107 eller Ivar Flyen, Mob. 918 47 814.
Turen er annonsert på DNTs hjemmeside.
Tekniske utfordringer ved fakturering av kontingent
- Detaljer
«Ved fakturering av kontingent for Tann-Annorseter hyttevel har det vært tekniske utfordringer som nå skal være rettet og i orden. Men skulle du/dere allikevel ikke ha mottatt faktura, så vennligst si fra til Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.. Enkelte har også mottatt sin faktura i «søppelpost/spam», så fint om du/dere også sjekker der. Vi må bare beklage de ulemper dette har medført».
Innbetalingsblanketter for årskontingent i hyttevellet er nå sendt ut!
- Detaljer
Vi oppfordrer alle medlemmer til å være raske med å innbetale årskontingenten på kr. 800,00 til Konto nr. 2100 07 10358. Ta kontakt med kasserer hvis du ønsker å bli medlem.
Fornying av veg-årskort 2020
- Detaljer
Det er tid for innbetaling for de som ønsker årskort for Tann-Annorsetervegen for 2020. Kortet fornyes ved å betale inn kr. 1500 til bankkonto 2100.07.08167. Betaling skal helst gjøres før 15.01.2020.
Spørsmål om vegavgiften eller betaling
Jon Borgedal (kasserer i Brekkom utmarkslag):
Mob: 907 38 637
E-post: Denne e-postadressen er beskyttet mot programmer som samler e-postadresser. Du må aktivere javaskript for å kunne se den.
Veiloven stiller krav om at alle som bruker en felles adkomstvei organiserer et veilag
- Detaljer